Laufey

Hvad var opgaven?

Målsætningen var at udbrede kendskabet til Laufey overfor et dansk publikum – helt konkret et ungt, mere populærkulturelt publikum, end man normalt forbinder med jazzgenren – via radio og den skrevne presse.

Hvordan gjorde vi?

For at nå i mål med opgaven, var det essentielt, at vi var strategiske i vores dialog med pressen. Af samme grund startede vi med at afsøge interesse hos medier som P3, Soundvenue og Vi Unge, der generelt har en yngre, popkulturel målgruppe. Interessen var der ikke helt endnu, og derfor måtte vi for en stund omsadle og fik da bygget et momentum op på særligt P8 Jazz og i GAFFA. I takt med, at Laufey voksede stødt på et internationalt plan, gav det mening at samle op på vores oprindelige targets, og efter 3 års opbyggende arbejde nåede vi – efter et par omveje – vores mål i sidste ende.

No items found.
Amanda bloch, projektleder fotoFriendly PR kontor fotoNana rachid, jazz special magazine coverRune, projektleder fotoanalog trappe foto, kødbyen, Flæsketorvet 38B, 1. salkødbyen, Flæsketorvet 38B, 1. sal,Martin Rahbeck, projektleder foto